Yoga

YOGA I LVING FULLY

V/ Yoga lærer & klang massør

Louise Krægpøth

YOGA HOLD

 

I Living Fully undervises flere forskellige former for yoga. Du kan både opleve kraftfuld og styrkende hatha yoga, dynamisk og sveddryppende vinyasa, blid og smidiggørende hatha, langsom og genopbyggende restorativ yoga, morgen yoga, formiddags yoga, aften yoga, yoga KUN for mænd, yoga for nybagte mødre og yoga for stress ramte.

Der undervises på hold med to sæsoner om året. Det er også muligt at 'droppe ind' på eksisterende hold.

Læs om de forskellige hold og yogaformer her nedenfor!

Har du brug for en enetime kan du booke en tid i kalenderen her.

Hatha yoga & Basis intro til yoga

Med fokus på at komme korrekt ind i stillingerne gennem et styrkende og grundigt arbejde med kroppen, øger vi smidigheden i kroppen. Vi arbejder med åndedrættet og lytter til kroppens signaler.

Hatha er en let statisk yogaform, hvor intenst muskelarbejde og lange stræk, kan give dig sved på panden. Hatha er udgangspunktet for alle holdene, hvorpå der blot står 'Yoga'.

Restorativ yoga

I den restorative praksis er der fokus på restitution og hvile. Den meditative og rolige klasse er god i forhold til skader eller andre helsehensyn. Her ligger vi længe i stillingerne og bruger hynder, tæpper, blokke og andet til at sikre os vi ligger godt. Du får arbejdet med både din krop og dit nervesystem på en blid og nænsom måde, med mulighed for ikke blot fysisk, men også mentalt at slappe af.

Mødregruppe & yoga

Mødregruppen er for dig, som trænger til at bevæge kroppen, komme i form efter fødslen, møde andre mødre og dele erfaringer og ikke mindst have et trygt og rart sted at mødes, hvor der er plads til babygylp, gråd og grin.

To timers samvær, hvor vi start med ca 60 min. yoga primært for mødrene og derefter er der mulighed for at sætte sig med en kop te. Barnevogne kan parkeres lige ude foran, så alle kan ses og høres. Alle babyer er velkomne under yogaen.

Vinyasa flow

I Vinayasa flow fokuserer vi både på stillingerne og overgangene mellem dem. En praksis som giver god fysik og sved på panden. Åndedrættet er i fokus og er det der sætter energien for din praksis.

Der kan forekomme blidt vinyasa flow på nogle af klasserne, men et rent flow hold ligger om onsdagen kl. 19.30 og er for letøvede/øvede.

Yoga Nidra

Yoga Nidra betegnes som 'yogisk søvn'. Her er du ikke fysisk aktiv, men bevidst og lyttende. Du guides gennem din krop og afspænder hver eneste muskel, mens du forbereder sindet på dyb søvn.

I flere årtier har det være videnskabeligt bevist, at yoga nidra forbedrer dit immunforsvar, normaliserer dit blodtryk, reducerer stress, angst og hovedpine.

Yoga for stress ramte

Det kan være svært at lytte til kroppen og fornemme dens signaler, hvis ALT bimler og bamler. Med Yoga & Mindfulness kan du langsomt og roligt vende tilbage til dig selv og lære dig selv at kende igen. Over fem uger arbejder vi frem mod rent kropsligt at lære at mærke os selv igen, kende vores egne begrænsninger og ikke mindst opdage de muligheder, der åbner sig for os. Du undervises i vigtigheden af at lytte til din krop og bruge de informationer den sender dig.

Blid hatha

Blid hatha giver dig mulighed for at sætte tempoet ned og lade op. Udover blide hatha stillinger, hvor åndedrættet hjælper os til fordybelse vil du også opleve restorative stillinger, hvor vi lader kroppen hvile og restituere. En skøn praksis for dig, som gerne vil arbejde aktivt med din krop, men ikke har lyst til det hårde fysiske arbejde på en almindelig Hatha klasse.

Meditation & Klang

Der tilbydes forskellige former for meditation og et forløb vil ikke kun følge én form. Vi mediterer både på mantra, på åndedrættet og til tonerne fra Tibetanske Klangskåle.

Meditationerne foregår enten liggende eller siddende afhængig af meditationsformen.

Alle klangmeditationer og meditationer er guidede og giver dig mulighed for at finde og fordybe dig i din indre ro. Alle kan deltage.

Yoga KUN for mænd

Yoga er efterhånden en af de mest efterspurgte motionsformer i verden, idet der arbejdes med det hele menneske. Her arbejdes ikke kun på det fysiske plan, men også mentalt bliver du mere fleksibel, stærk og afblanceret. På et rent mandehold er undervisningen tilrettelagt ud fra de styrker og udfordringer mænd generelt kan have. Sjov og udfordrende allround træning, der opbygger muskelstyrke helt ind til de bagvedliggende små muskler.

DIN YOGA

 

Din yogapraksis vil altid være din egen, og det er meget vigtigt at pointere, at DU er den eneste, der kan mærke dine begrænsninger fysisk og mentalt. Kunsten i din yogapraksis er derfor at lære at lytte til dig selv og mærke efter, hvad der er rigtigt for dig. Du bør ikke presse dig selv ind i de forskellige stillinger, men istedet udfordre dig selv med en bevidsthed om de signaler din krop sender dig. Du gør det bedste du kan.

Lyt til din krop med værdighed og ærlighed. Presser du dig selv, kan det give spændinger og i værste tilfælde skader. Yoga er IKKE en konkurrencesport, og det kan ikke understreges nok; yoga skal ikke præsteres ellers sammenlignes med andre mennesker eller andre dage. Hver dag er du som menneske unik, og hver dag er i sig selv unik, derfor kan du opleve at du dage, hvor du kan give den maks gas og stå i de vildeste stillinger, mens du andre dage oplever at du knapt kan holde balancen. Lad din yogapraksis udfolde sig dér hvor du er - og tag din yogapraksis med dig når du forlader måtten og træder tilbage ud i 'den virkelige verden'. Yoga er en livsstil og ikke blot fysisk udfoldelse.

Når alt dette er sagt, så husk at yoga skal være sjovt, intenst, udfordrende, balancerende og føles ærligt og godt.

Namaste!

Balanceret Krop & Sind

En privat yogatime kan hjælpe dig til at finde balancen imellem krop og sind.

Skader & problematikker

Få hjælp til at tune dig ind i din krop og din yoga praksis efter skadesforløb

Mærk åndedrættet

Oplev dit åndedræt og lær hvordan du kan arbejde med det i hverdagen.

Meditation & Mindfulness

Lær forskellige måder at tilgå din meditation og mindfulness praksis.

GLADE ELEVER

Yoga hjælper dig til at leve i

balance med dig selv og naturen

 

En yogapraksis, hvor du gennem en serie af asanas finder en indre ro og balance, må betragtes som den ultimative velvœre for krop og sind. Du styrker din krop rent muskulært ved at arbejde med de dybtliggende muskler såvel som de ydre muskler, og du styrker din balance og din koncentration gennem din bevidsthed og fokusering klassen igennem. Herved opnår du blandt andet forbedret balanceevne og styrket koncentrationen.

 

 

Gennem din yogapraksis øger du din kropsbevidsthed og kan herigennem opleve en frihed i både krop og sind til at skabe flow. Et flow du kan bringe fra din yogamåtte videre ud i livet, hvis du bruger din viden og fornemmelserne fra din krop til at udvide dit syn ud i verden og naturen omkring dig. Når vi er anspændte og har ondt, kan det være svært at opleve et frit sind, derfor kan en yogapraksis hvor du styrker og smidiggør din krop - og dit sind -, og lærer at bruge og undersøge dig selv på nye måder, være med til at give dig følelsen af et åbent sind.

TILMELD DIG NYHEDSBREV

 

En gang om måneden sender Living Fully nyheder og specielle yoga tilbud ud.

Tilmelder du dig nyhedsbrevet har du mulighed for, som en af de første, at høre om kommende tiltag,

workshops og events indenfor både yoga og klang.

LIVING FULLY

Yoga i hjertet af Ringkøbing

 

Har du spørgsmål eller andet så er du meget velkommen til at kontakte mig.

Jeg forsøger at svare så hurtigt som muligt og så godt som muligt.

Kærligst

Louise

Seneste nyt

 

Living Fullys nyhedsbrev bliver udsendt ca. én gang om måneden med informationer om kommende sæsoner, yogahold, events og workshops samt klangmassage og meditation.

Klik her, hvis du har lyst til at følge med!

Kontakt

 

Living Fully · Yoga & Klang

V/Louise Krægpøth

Grønnegade 5 · 6950 Ringkøbing

Email: louise@livingfully.dk

Telefon: +45 2614 8285